תקלות נפוצות במזגנים
תקלות נפוצות
ישנם תקלות מאוד נפוצות שניתן לסדר בעצמכם אך שימו לב היטב להוראות הבאות במידה וישנם שינויים קטנים בתיאור מומלץ לפנות לטכנאי מוסמך ע"מ לסדר את התקלה.
מחסור בגז – זוהי אחת מהתקלות הנפוצות, שיכולה להיות התשובה לשאלה למה המזגן לא מקרר? אגב גם המזגן באוטו עלול להפסיק לקרר אם יש מחסור בגז. במקרה כזה יש להזמין טכנאי על מנת שימלא גז וגם יבדוק ממה נובע המחסור. ובמידה ויש דליפה – יתקן אותה.
פילטרים מלוכלכים – מזגן עושה רעש או במידה ואתם מרגישים שנודף ריח רע לעיתים עפש מהמזגן מומלץ לבדוק את הפילטרים שלו, לשטוף, לייבש ולהחזיר למקום.
זוהי פעולה פשוטה יחסית שאם רוצים אפשר לבצע אותה לבד. אם מעדיפים אחרת יש להזמין טכנאי. מומלץ לפני כל עונה להוציא את הפילטרים ולדאוג לניקיונם זה בכל מקרה ייעל את פעולת המזגן.
מזגן לא מגיב לשלט – כלל אצבע: דבר ראשון בודקים שהבטריות תקינות, מחליפים אותן ומנסים להפעיל אותו שוב. אם עדיין המזגן לא מגיב מומלץ לבדוק האם מסך העינית של השלט, המתקשרת עם המזגן, נקיה. בכל מקרה כדאי לנקות ולנסות שוב להפעיל את המזגן.
במידה ועדיין המזגן לא מגיב לשלט מומלץ להזמין טכנאי שיבדוק אם יש צורך להחליף את העינית או האם הבעיה נובעת מתקלה בכרטיס האלקטרוני של המערכת.
מזגן עושה רעש – מלבד הסיבה שכבר הזכרנו, פילטרים מלוכלכים עלולים לגרום לכך שהמזגן מרעיש, יכולות להיות סיבות נוספות שבגללן המזגן עושה רעש:
• מכסה המזגן אינו סגור
• המסננים שנוקו לא הוחזרו למקומם כראוי
• מגעים רופפים בתוך ומחוץ למזגן
• גופים זרים שחדרו למזגן
• במידה והפילטרים נוקו ועדיין יש רעש מומלץ להזמין טכנאי מזגנים מקצועי שיבדוק ויאתר את הבעיה על מנת שלא תחמיר ותיצור בעיות נילוות.
קודי תקלות במזגן טורנדו
מזגנים עיליים
שלט למזגן קוד תקלה E2 – | תקלת תקשורת בין היחידה החיצונית ליחידה הפנימית של המזגן. במקרה שכזה, יש צורך להזמין טכנאי מזגנים אשר יבדוק באם מדובר בתקלה בכבל התקשורת האחראי על התקשורת בין היחידות על ידי בדיקת רציפות. במקרה והבעיה נגרמת מהכבל עצמו, יש להחליף את הכבל. במקרה אחר,אחד הכרטיסים ביחידה הפנימית (כרטיס מעבה או כרטיס מאייד) מקוצר או תקול ויש להחליפו. |
שלט למזגן קוד תקלה E4 – | תקלה ברגש/חיישן המודד את הטמפרטורה של המאייד. ברוב המקרים, הבעיה קשורה לאחד מהחיישנים הנמצאים בכרטיס המאייד – חיישן אוויר חוזר או חיישן מקוצרים. במקרה כזה, עליכם להזמין טכנאי מזגנים אשר יבדוק האם החיישנים תקינים על ידי בדיקת התנגדות ובמידת הצורך יחליף את החיישן התקול. אם החיישנים תקינים, ייתכן כי הבעיה קשורה לכרטיס המאייד, וגם במקרה זה על הטכנאי מזגנים להחליף אותו.
|
שלט למזגן קוד תקלה E5 –
| תקלה זו מעידה על תקלה במדחס. הגורמים הנפוצים לבעיה הם מתח חשמל נמוך מדי בדירה או הכרטיס שמניע את המדחס. במקרה והתקלה הינה במדחס יש להחליף את כרטיס הפיקוד של המדחס. אם הבעיה קשורה למתח בדירה יש להזמין חשמלאי. |
שלט למזגן קוד תקלה P1 –
| כניסה של המערכת למצב הגנה עקב לחץ גבוה. תקלה זו מתרחשת לרוב כאשר המזגן נמצא במצב חימום עקב פילטרים או סוללה מלוכלכים אשר גורמים ללחץ הגז לעלות. לפני פניה לבעל מקצוע, מומלץ שתנקו את הפילטרים ולבדוק האם הבעיה נפתרה. סיבה אפשרית נוספת היא חסימת פתחי האוורור של היחידה החיצונית. במקרה שכזה, וודאו שאין חפץ כלשהוא שחוסם את פתחי האוורור. הבעיה עדיין לא נפתרה? עליכם לפנות לטכנאי מזגנים שיבצע בדיקת לחץ גז. |
שלט למזגן קוד תקלה P2 –
| כניסה של המערכת למצב הגנה מפני לחץ נמוך. במצב שכזה, ראשית עליכם לבדוק את הפילטרים במזגן שלכם. פילטרים סתומים (במיוחד במצב קירור) גורמים לירידה בלחץ הגז של המזגן ויוצרים תופעות בלתי רצויות כדוגמת הקפאת עצמית של המזגן. אם הפילטרים במזגן נקיים, סיבה שכיחה נוספת יכולה להיות חוסר גז במערכת, ובמקרה כזה תצטרכו להזמין טכנאי מזגנים אשר יבדוק את לחץ הגז וימלא גז במידת הצורך. |
שלט למזגן קוד תקלה P6 – | י מצב בו היחידה החיצונית נכנסה למצב הגנה עצמית. הסיבות הנפוצות לכך הן תקלה הקשורה במדחס או תקלה בכרטיס הפיקוד של היחידה החיצונית. בכל מקרה יש לקרוא לבעל מקצוע אשר יבדוק את המתח שבין הכרטיסים השונים למדחס ובמידה וצריך, יחליף את המדחס או את אחד מכרטיסי הפיקוד. |
שלט למזגן קוד תקלה E2 – | תקלת תקשורת בין היחידה החיצונית ליחידה הפנימית של המזגן. במקרה שכזה, יש צורך להזמין טכנאי מזגנים אשר יבדוק באם מדובר בתקלה בכבל התקשורת האחראי על התקשורת בין היחידות על ידי בדיקת רציפות. במקרה והבעיה נגרמת מהכבל עצמו, יש להחליף את הכבל. במקרה אחר,אחד הכרטיסים ביחידה הפנימית (כרטיס מעבה או כרטיס מאייד) מקוצר או תקול ויש להחליפו. |
שלט למזגן קוד תקלה E4 – | תקלה ברגש/חיישן המודד את הטמפרטורה של המאייד. ברוב המקרים, הבעיה קשורה לאחד מהחיישנים הנמצאים בכרטיס המאייד – חיישן אוויר חוזר או חיישן מקוצרים. במקרה כזה, עליכם להזמין טכנאי מזגנים אשר יבדוק האם החיישנים תקינים על ידי בדיקת התנגדות ובמידת הצורך יחליף את החיישן התקול. אם החיישנים תקינים, ייתכן כי הבעיה קשורה לכרטיס המאייד, וגם במקרה זה על הטכנאי מזגנים להחליף אותו.
|
שלט למזגן קוד תקלה E5 –
| תקלה זו מעידה על תקלה במדחס. הגורמים הנפוצים לבעיה הם מתח חשמל נמוך מדי בדירה או הכרטיס שמניע את המדחס. במקרה והתקלה הינה במדחס יש להחליף את כרטיס הפיקוד של המדחס. אם הבעיה קשורה למתח בדירה יש להזמין חשמלאי. |
שלט למזגן קוד תקלה P1 –
| כניסה של המערכת למצב הגנה עקב לחץ גבוה. תקלה זו מתרחשת לרוב כאשר המזגן נמצא במצב חימום עקב פילטרים או סוללה מלוכלכים אשר גורמים ללחץ הגז לעלות. לפני פניה לבעל מקצוע, מומלץ שתנקו את הפילטרים ולבדוק האם הבעיה נפתרה. סיבה אפשרית נוספת היא חסימת פתחי האוורור של היחידה החיצונית. במקרה שכזה, וודאו שאין חפץ כלשהוא שחוסם את פתחי האוורור. הבעיה עדיין לא נפתרה? עליכם לפנות לטכנאי מזגנים שיבצע בדיקת לחץ גז. |
שלט למזגן קוד תקלה P2 –
| כניסה של המערכת למצב הגנה מפני לחץ נמוך. במצב שכזה, ראשית עליכם לבדוק את הפילטרים במזגן שלכם. פילטרים סתומים (במיוחד במצב קירור) גורמים לירידה בלחץ הגז של המזגן ויוצרים תופעות בלתי רצויות כדוגמת הקפאת עצמית של המזגן. אם הפילטרים במזגן נקיים, סיבה שכיחה נוספת יכולה להיות חוסר גז במערכת, ובמקרה כזה תצטרכו להזמין טכנאי מזגנים אשר יבדוק את לחץ הגז וימלא גז במידת הצורך. |
שלט למזגן קוד תקלה P6 – | י מצב בו היחידה החיצונית נכנסה למצב הגנה עצמית. הסיבות הנפוצות לכך הן תקלה הקשורה במדחס או תקלה בכרטיס הפיקוד של היחידה החיצונית. בכל מקרה יש לקרוא לבעל מקצוע אשר יבדוק את המתח שבין הכרטיסים השונים למדחס ובמידה וצריך, יחליף את המדחס או את אחד מכרטיסי הפיקוד. |
שלט למזגן קוד תקלה E2 – | תקלת תקשורת בין היחידה החיצונית ליחידה הפנימית של המזגן. במקרה שכזה, יש צורך להזמין טכנאי מזגנים אשר יבדוק באם מדובר בתקלה בכבל התקשורת האחראי על התקשורת בין היחידות על ידי בדיקת רציפות. במקרה והבעיה נגרמת מהכבל עצמו, יש להחליף את הכבל. במקרה אחר,אחד הכרטיסים ביחידה הפנימית (כרטיס מעבה או כרטיס מאייד) מקוצר או תקול ויש להחליפו. |
שלט למזגן קוד תקלה E4 – | תקלה ברגש/חיישן המודד את הטמפרטורה של המאייד. ברוב המקרים, הבעיה קשורה לאחד מהחיישנים הנמצאים בכרטיס המאייד – חיישן אוויר חוזר או חיישן מקוצרים. במקרה כזה, עליכם להזמין טכנאי מזגנים אשר יבדוק האם החיישנים תקינים על ידי בדיקת התנגדות ובמידת הצורך יחליף את החיישן התקול. אם החיישנים תקינים, ייתכן כי הבעיה קשורה לכרטיס המאייד, וגם במקרה זה על הטכנאי מזגנים להחליף אותו.
|
שלט למזגן קוד תקלה E5 –
| תקלה זו מעידה על תקלה במדחס. הגורמים הנפוצים לבעיה הם מתח חשמל נמוך מדי בדירה או הכרטיס שמניע את המדחס. במקרה והתקלה הינה במדחס יש להחליף את כרטיס הפיקוד של המדחס. אם הבעיה קשורה למתח בדירה יש להזמין חשמלאי. |
שלט למזגן קוד תקלה P1 –
| כניסה של המערכת למצב הגנה עקב לחץ גבוה. תקלה זו מתרחשת לרוב כאשר המזגן נמצא במצב חימום עקב פילטרים או סוללה מלוכלכים אשר גורמים ללחץ הגז לעלות. לפני פניה לבעל מקצוע, מומלץ שתנקו את הפילטרים ולבדוק האם הבעיה נפתרה. סיבה אפשרית נוספת היא חסימת פתחי האוורור של היחידה החיצונית. במקרה שכזה, וודאו שאין חפץ כלשהוא שחוסם את פתחי האוורור. הבעיה עדיין לא נפתרה? עליכם לפנות לטכנאי מזגנים שיבצע בדיקת לחץ גז. |
שלט למזגן קוד תקלה P2 –
| כניסה של המערכת למצב הגנה מפני לחץ נמוך. במצב שכזה, ראשית עליכם לבדוק את הפילטרים במזגן שלכם. פילטרים סתומים (במיוחד במצב קירור) גורמים לירידה בלחץ הגז של המזגן ויוצרים תופעות בלתי רצויות כדוגמת הקפאת עצמית של המזגן. אם הפילטרים במזגן נקיים, סיבה שכיחה נוספת יכולה להיות חוסר גז במערכת, ובמקרה כזה תצטרכו להזמין טכנאי מזגנים אשר יבדוק את לחץ הגז וימלא גז במידת הצורך. |
שלט למזגן קוד תקלה P6 – | י מצב בו היחידה החיצונית נכנסה למצב הגנה עצמית. הסיבות הנפוצות לכך הן תקלה הקשורה במדחס או תקלה בכרטיס הפיקוד של היחידה החיצונית. בכל מקרה יש לקרוא לבעל מקצוע אשר יבדוק את המתח שבין הכרטיסים השונים למדחס ובמידה וצריך, יחליף את המדחס או את אחד מכרטיסי הפיקוד. |
תקלות במזגני תדיראן
הכרטיס הראשי ולוח התצוגה אינם מחוברים בצורה תקינה מגע OVC בכרטיס הראשי אינו מחובר למתג הלחץ הגבוה ביחידה חיווט מתג הלחץ הגבוה מחובר בצורה רופפת עודף קרר; החלפת חום לקויה (מחליף חום חסום והקרנה לא יעילה לסביבה); טמפרטורת הסביבה גבוהה מידי בקירור (במקרה של יחידה תלת-פאזית, ייתכן שהגנת הלחץ הגבוה הופעלה על-ידי הגנת זרם יתר עקב סיבה זו) מתח זינה לא תקין (במקרה של יחידה תלת-פאזית, ייתכן שהגנת הלחץ הגבוה הופעלה על-ידי הגנת זרם יתר עקב סיבה זו) יניקת האוויר ופליטת האוויר במחליף החום הפנימי או החיצוני אינן תקינות. נוצר "קצר אויר" בחימום סתימה במסנן האוויר ובצלעות של מחליף החום ביחידה החיצונית או הפנימית סתימה בצנרת המערכת ברז הגז וברז הנוזל של היחידה החיצונית אינם פתוחים לחלוטין צריכת זרם גבוהה – OVC (מגן יתרת הזרם)
| הגנה מפני לחץ גבוה E1 |
חזרת אוויר לקויה ביחידה הפנימית מהירות מאוורר לא תקינה לכלוך במאדה המערכת תקינה, אך רגש טמפרטורת הצינור של היחידה הפנימית אינו תקין, או שרגש טמפרטורת הצינור מחובר בצורה לקויה
| הגנה מפני קפיאה E2 |
הכרטיס הראשי ולוח התצוגה אינם מחוברים בצורה תקינה מגע LPP (פרסוסטט לחץ נמוך) בכרטיס הראשי מחובר בצורה רופפת למתג הלחץ הנמוך ביחידה חיווט מתג הלחץ הנמוך מחובר בצורה רופפת. מתג הלחץ הנמוך מקולקל או מחובר בצורה לקויה. חוסר או דליפה של קרר
| הגנת מדחס מפני לחץ נמוך E 3 |
תקלה במערכת (כגון: סתימה) מהירות מאוורר היחידה החיצונית לא תקינה (קירור) כניסת אוויר לא תקינה (קירור) המערכת תקינה, אך רגש הטמפרטורה ביציאה מהמדחס אינו תקין או מחובר בצורה לקויה חוסר גז במערכת
| E 4 |
מתח זינה לא יציב. השינויים יהיו בטווח של 10% של המתח הנקוב המצוין בלוחית הנתונים מתח הזינה נמוך מידי, והעומס גבוה מידי מדוד את הזרם בחוטים המוליכים בכרטיס הראשי. אם הזרם אינו גבוה מהערך של הגנת זרם יתר, בדוק את הפיקוד מחליפי החום הפנימי והחיצוני מלוכלכים או שכניסת האוויר ויציאת האוויר חסומות מנוע המאוורר אינו פועל. מהירות מאוורר לא תקינה: מהירות המאוורר נמוכה מידי או שהמאוורר אינו פועל המדחס אינו פועל בצורה תקינה. רעש חריג, דליפת שמן או שטמפרטורת המעטפת החיצונית גבוהה מידי סתימה במערכת, גוש קרח, סתימה שומנית, ברז Y לא פתוח לחלוטין
| הגנת זרם יתר E 5 |
קו התקשורת מחובר בתצורה לקויה. מגע לקוי בכל אחד מהקווים עלול לגרום לתקלת תקשורת אין התאמה בין הכרטיס הראשי לבין כרטיס התצוגה. התאמה לקויה בין הכרטיס הראשי לבין הכרטיס של התצוגה חיבור חוט לקוי הפיקוד מקולקל דגמים תלת פאזיים בדוק סדר פאזות , חוסר פאזה
| תקלת תקשורת E 6 |
בדוק תקינות רגשים לפי טבלת ערכי רגשים כללי | תקלת רגש סוללה E 8 |
מגע לקוי של החיווט בין רגש טמפרטורת הסביבה הפנימית לבין הפיקוד קצר עקב תקלה באחד או יותר מרכיבי הפיקוד האלקטרוני רגש טמפרטורת החדר מקולקל (בדוק אותו על-ידי עיון בטבלת ההתנגדויות של רגש הטמפרטורה) הכרטיס הראשי אינו תקין
| רגש הטמפרטורה של היחידה הפנימית מנותק או מקוצר F1 |
מגע לקוי של החיווט בין רגש טמפרטורת המאדה הפנימי לבין הפיקוד; קצר עקב קצר עקב תקלה באחד או יותר מרכיבי הפיקוד האלקטרוני; רגש טמפרטורת המאדה הפנימי מקולקל (בדוק אותו על-ידי עיון בטבלת ההתנגדויות של רגש הטמפרטורה) הכרטיס הראשי אינו תקין
| רגש הטמפרטורה של מאייד היחידה הפנימית מנותק או מקוצר
F2
|
מגע לקוי של החיווט בין רגש טמפרטורת הסביבה החיצונית לבין הפיקוד; קצר עקב קצר עקב תקלה באחד או יותר מרכיבי הפיקוד האלקטרוני; רגש vטמפרטורה של היחידה החיצונית מקולקל (בדוק אותו על-ידי עיון בטבלת ההתנגדויות של רגש הטמפרטורה) הכרטיס הראשי אינו תקין
| רגש הטמפרטורה של היחידה החיצונית מנותק או מקוצר F3 |
מגע לקוי של החיווט בין רגש טמפרטורת המעבה החיצוני לבין הפיקוד; קצר עקב קצר עקב תקלה באחד או יותר מרכיבי הפיקוד האלקטרוני; רגש טמפרטורת המעבה החיצוני מקולקל (בדוק אותו על-ידי עיון בטבלת ההתנגדויות של רגש הטמפרטורה) הכרטיס הראשי אינו תקין
| רגש הטמפרטורה של מעבה היחידה החיצונית מנותק או מקוצר F4
|
מגע לקוי של החיווט בין רגש טמפרטורת הפליטה החיצונית לבין הפיקוד קצר עקב קצר עקב תקלה באחד או יותר מרכיבי הפיקוד האלקטרוני רגש טמפרטורת הפליטה של היחידה החיצונית מקולקל (בדוק אותו על-ידי עיון בטבלת ההתנגדויות של רגש הטמפרטורה) הכרטיס הראשי אינו תקין
| רגש טמפרטורת הפליטה של היחידה החיצונית מנותק או מקוצר F5 |
מצב תקין לא מדובר בתקלה | הפשרה H1 |
מגע המשוב של מנוע PG מחובר בצורה רופפת מגע הבקרה של מנוע PG מחובר בצורה רופפת להבי המאוורר מסתובבים בצורה לא חלקה, עקב התקנה לקויה המנוע הותקן בצורה לקויה ומהודק מידי המנוע מקולקל
| H6 |
כיפת מחבר הגישור (ג'מפר) חסרה בפיקוד כיפת מחבר הגישור (ג'מפר) מורכבת בצורה לקויה ואינה מהודקת כיפת מחבר הגישור פגומה הפיקוד מקולקל
|
כיפת מחבר הגישור (ג'אמפר) אינה מוגנת C5
|
הפיקוד מקולקל | תקלה במעגל (של מנוע PG (מאוורר היחידה הפנימית U8 |
|
|